Friday, December 29, 2006

Greyhound - en meget amerikansk oplevelse






Saa jeg er jeg landet i San Luis Obispo - jeg ankom igaar aftes efter en meget lang eftermiddag med Greyhoundbus fra Santa Cruz. Bussen var over 1 time forsinket - saa der fik jeg lov til at opleve hvad 1000-vis af fattige amerikanere skal igennem hver dag. Alle dem der ikke kan/vil koere bil maa vente og vente og vente paa den ene af tre busser der koerer sydpaa hver dag. Da bussen endelig kom (jeg tror chauffoeren havde repareret den selv i Santa Cruz, saadan saa han og bussen i hvert fald ud) kunne jeg starte den 4 timer lange tur til SLO.

Det var faktisk en fantastisk tur - der var bjerge paa begge sider af motorvejen og de mest suspekte smaa spansk/mexicanske byer langs vejen. Vi stoppede bl.a. i King City - som lignede noget der var taget ud af en soevnig , deprimerende western fra 50'erne. San Luis Obispo ligger omkranset af bjerge saa det var fantastisk smukt at koere ind i byen i solnedgangen.

Min ven Jefferson kom og hentede mig - og her kommer noget vildt: han kom til FODS. Det er foerste gang i mere end 2.5 uger jeg gaar nogen steder hen. Det var saa fedt. Vi gik gennem hele byen - og fordi de ikke er tossede med gadelys til fodgaengere, var der fuldstaendig stjerneklart. Fantastisk. Jeff bor i et ret stort hus sammen med 4 andre. Der var kun 3 hjemme, bl.a. Brian som ogsaa var med paa Roskilde. Alle hans room mates er for lidt siden taget til Mexico for at surfe. De skal over 800 km. ned i Mexico - ret vildt nytaarsaften. Saa hele morgenen har de pakket deres trucks med alt fra benzin til mad og vand. De var helt oppe og koere - Californien er et surfer-paradis.

Jeff og jeg har spist amerikanske pandekager til morgenmad og om lidt cykler vi (ja, I hoerte korrekt, vi cykler!) ind til downtown SLO.
Her er virkelig rart og det er super dejligt at se Jeff og de andre fra i sommers. Min anden ven Armen kom forbi igaar med oel, chips og salsa - nice.

Jeg uploader lidt forskellige, tilfaeldige billeder - jeg har travlt med at komme ud og se byen. Jeg kan berolige alle med, at det gaar godt med saavel shopping, som at spise. Begge dele er top! Alle mine dejlige veninder maa tjekke americanapparel.com ud og fortaelle mig om de vil have en bodysuit i det dejligste bomuld og i de vildeste farver. Jeg har koebt en og vil have flere!! Jeg tager imod bestillinger, hvis de kommer sammen med en email.

Pas godt paa Danmark for mig!!

1 comment:

LivVega said...

Ho ho ho!!!! Lyder mega fedt, jeg sidder herhjemme, en liter mælk ved siden af mig, en varm Millionbøf fra livretter, en genudsendelse af "Gift med Mafiaen" og ææææælsker at du endelig er ude og snuse til verden!! ville ønske at jeg var med, savner dig og et godt juleeventyr! Hils omkring dig, og gør nu ikke noget som din dydige lillesøster ikke ville gøre ;)