Sunday, December 24, 2006

Juleaften med pasta og koedboller

Jeg glemt at det er juleaften idag - i hvert fald indtil jeg talte med min graadkvalte mor, som savnede mig ved julemiddagen. Det var lige lidt for meget for mig - for det er lidt svaert at der ikke er nogen der taler mit sprog, saa jeg faeldede ogsaa en lille bitte taare.

Jeg proever at finde ud af hvad jeg/vi ellers skal lave inden nytaar. Jeg vil gerne afsted fra Santa Cruz lige efter jul, der er en daarlig stemning her i huset fordi Meghans foraeldre er midt i en skilsmisse. Meghan vil gerne blive, saa jeg tager nok alene afsted omkring d. 26. og haaber nogen i San Luis Obispo har lyst til en dansk gaest i et par dage. Det er temmelig indviklet at finde transport dertil, amerikanerne - og isaer dem i Californien - er meget, meget glade for at koere i bil. Saa naar der staar 5 timer med toget til SLO, er det nok naermere 10. Det bliver nok lidt af en oplevelse, at teste det amerikanske tog-net.

I eftermiddags koerte vi en tur ned til stranden i Santa Cruz, stillehavet er lige uden for doeren, rimelig vildt. Det var saa smukt da solen gik ned, men selvfoelgelig havde jeg glemt mit kamera, saa I maa bare tro mig naar jeg siger, at det var den smukkeste solnedgang jeg nogensinde har set. Santa Cruz er en surferby, de kaemper med en anden by i det sydlige Californien om, at vaere "surf town", saa der er surfer-shops og surfere i alle aldre. Toejmaerket Volcom er fra Santa Cruz, det skulle jeg have vidst inden jeg betalte 400 kr. for en t-shirt i Pede og Stoffer!

Vi skal i kirke snart, ikke lige mig, men det hoerer med til den amerikanske jul. Vi har faaet paste med koedboller til aften, det bliver forhaabentlig foerste og sidste gang jeg spiser det juleaften.

Jeg haaber I allesammen faar en dejlig jul - skriv endelig til mig, det er altid dejligt med en hilsen med danske bogstaver.

1 comment:

Line Ellegaard said...

kære Nanna

Glædelig Jul - fra katterød
Ja, de fleste danskere betragter den jo godt nok som 'ovre' idag, og kan nu endelig komme ud og bytte alle de gaver de er blevet belæsset med.
jeg skal nu ikke bytte noget, men håber på at lave et kup i Faaborg genbrug en af dagene.
Håber du har det forsat godt, og kommer godt ind i det nye år - her om et par dage.
Kærlige hilsner
Line