Friday, January 19, 2007

Justin i Fresno

Saa er jeg tilbage efter en ret fantastisk tur til Fresno, The armpit of California. Jeg har ikke hoert et eneste menneske sige noget positivt om Fresno, overhovedet!! Det er efter sigende en utroligt ucharmerende by der ligger midt paa en slette (the valley) og er befolket med utroligt fede mennesker med meget hoejt haar. Jeg maa sige, at mit umiddelbare indtryk var praecist saadan. Vi spiste en sandwich paa en Hoffbrau inden koncerten, jeg har taget et billede af den og den var praecist saa klam som den ser ud.
En hvid bolle dyppet i sovs, med et 1/2 kg. koed, dybbet i sovs og afsluttet med en tommetyk skive ost, dyppet i sovs. Jeg tror aldrig den sandwich forlader min krop - den var saa vammel og klistret, at den maa have klistret sig fast til mine organer og derfra for evigt vil minde mig om, hvorfor man ikke skal bestille noget i en Hoffbrau i The Armpit of California. Anna og Jeg fik endnu engang lov til at opleve noget som har irriteret mig graenseloest siden jeg kom til Californien. Det vil tage mig lidt plads at forklare, saa det faar sit eget kapitel:

Jeg er ved at blive vanvittig af denne her stats behov for at lovgive om ALT. For det foerste skal jeg vise mit ID HVER ENESTE GANG jeg vil i naerheden af en bar eller koebe oel i et supermarked. Derefter skal jeg forsoege at overbevise den person der skeptisk kigger paa mit pas om, at det rent faktisk er et lovligt ID, som har skaffet mig adgang til USA og som derfor maaske ogsaa skulle kunne overbevise damen/manden i supermarkedet, baren osv. om at jo, jeg er fyldt 21. Nej, nej... 3 ud af 4 steder naegter at saelge mig en lys oel fordi jeg ikke er i besiddelse af et "state ID", altsaa det der lille laminerede koerekort som alle slaeber rundt paa. Saa Anna og Jeg kunne selvfoelgelig ikke koebe en oel og skylle den klamme sandwich ned med. Armen, som er 21 kunne, men ikke os der er henholdsvist 24 og 26. Vi kunne heller ikke koebe en oel og drikke i bilen, for man maa ikke drikke oel i en bil, heller ikke selvom man ikke skal koere - det kolliderer nemlig med loven om, at man ikke maa have en aaben flaske alkohol uden for sit eget hus. Jeg tror det er en kombination af mit generelle had til over-lovgivning - det generer min juridiske forstaaelse - og min irritation over, at de fleste i den her stat aldrig forlader amerika og derfor intet behov har for at se paa et pas - og slet ikke et pas fra et andet land. Ok, saa fik jeg det ud. Det er det eneste der virkelig irriterer mig ved Californien. Men det irriterer mig virkelig ogsaa meget.

Naa, men efter oel episoden og den ulaekre sandwich satte Armen os af ved "Save Mart center" i Fresno. Efter lidt flytten rundt kunne vi tage plads blandt et hav af 13-aarige piger og overvaegtige damer der fyldte sig med chips og cola. Da Justin gik paa scenen SKREG alle, saa jeg troede jeg fik tinitus. Det var en virkelig, virkelig sjov oplevelse. Baade at se showet, som var vildt flot (uhhmmm... siger jeg bare, mums), men ogsaa at vaere i en sal med maaske over 30.000 mennesker der skreg og skreg og skreg. Jeg maatte ikke tage billeder, men jeg fik lidt video som jeg maaske kan uploade.

Nu er jeg tilbage i SLO, jeg flyver til New York soendag d. 28, men jeg tager nok et par dage til enten Santa Barbara eller San Fran. i naeste uge. Det er vildt (!) at jeg bare kan goere det, ikke? jeg kan bare tage bussen til San Francisco! Saa det goer jeg nok inden jeg tager til New York - jeg er saa vild med at rejse. Alle skulle rejse saa meget som muligt, man bliver et andet menneske af det.

Masser af solskin!

1 comment:

Unknown said...

Hej Nanna.
Det ser ud til at være en fed tur. Send flere billeder ind de er rigtig gode og det er næsten som at være der selv.
Onkel Jesper :-)